Náš čas je univerzitným periodikom Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Doposiaľ vyšiel v 26 ročníkoch v printovej podobe a bol zdarma rozširovaný na akademickej pôde. V roku 2022 sa mení jeho podoba na online verziu, nemení sa však jeho zameranie. Aj v digitálnej podobe bude Náš čas čitateľom prinášať množstvo zaujímavých informácií - rozhovory s významnými osobnosťami našej univerzity, pravidelné rubriky, články o dôležitých udalostiach zo života UKF, o projektoch, mobilitách, publikačnej aktivite, o výsledkoch vo vede, výskume i umeleckej činnosti, takisto články o úspechoch našich vysokoškolákov a postrehy z ich študentského života. Veríme, že čitatelia si rovnako ako printovú verziu obľúbia aj online podobu časopisu a aj vďaka ich názorom a podnetom bude Náš čas stále lepší a kvalitnejší.
Univerzita súčasťou projektu Erasmus+
Projekt sa zaviazal prispieť k poznaniu a profesionalizácii v inkluzívnom vzdelávaní v Česku, na Slovensku, v Holandsku a Ghane.
Univerzita Konštantína Filozofa v zastúpení Katedry pedagogiky a Centra podpory pre študentov so špecifickými potrebami sa stala partnerom medzinárodného projektu Erasmus+ Changing Our Story: The Pursuit of Inclusive Education, reg. č. 2021-1-CZ01-KA220-HED-000031180. Hlavným riešiteľom projektu je Západočeská univerzita v Plzni. Ďalšími partnermi sú UKF v Nitre (SR), Univerzita aplikovaných vied v Haagu (THUAS, Holandsko), Erasmus Univerzita v Rotterdame (EUR, Holandsko) a Vysoká škola rozvojových štúdií (Ghana).
Hlavnou manažérkou projektu za UKF v Nitre je koordinátorka pre študentov so špecifickými potrebami a odborná asistentka z Katedry pedagogiky PF UKF v Nitre PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD., a riešiteľkou je Mgr. Barbora Sender, PhD., z Katedry pedagogiky PF UKF v Nitre.
Projekt sa zaviazal prispieť k poznaniu a profesionalizácii v inkluzívnom vzdelávaní v Česku, na Slovensku, v Holandsku a Ghane. Prostredníctvom aktivít a prakticky orientovaného prístupu sa snaží riešiť výzvy a príležitosti, ktorým čelia jednotlivé participujúce krajiny a ich inštitúcie a prinášať inovatívne výsledky v tejto oblasti, pričom berie do úvahy miestne a kultúrne špecifiká.
Konkrétnymi cieľmi projektu sú podpora a osveta inkluzívneho vzdelávania; profesionalizácia zamestnancov univerzity; tvorba online kurzu a ďalších informačných zdrojov; zapojenie študentov vysokých škôl a príslušných komunít.
Predpokladanými výsledkami projektu sú online kurz pre koordinátorov, poradcov a akademických pracovníkov pracujúcich so študentmi so špecifickými potrebami; dokumentárny film a putovná výstava na tému inklúzie.
PaedDr. Vladimíra Poláčková, PhD., a Mgr. Barbora Sender, PhD., PF – Katedra pedagogiky